
Från 1 juli sker all tävlingsadministration i nya SkytteTA
Från och med 1 juli ersätts IndTA av nya tävlingssystemet SkytteTA. Systemet gör det enklare att administrera tävlingar. Så här förbereder du dig som föreningsadministratör.
Den 1 juli lanserar den andra delen av vårt nya tävlingsadministrativa system SkytteTA som kommer att ersätta det nuvarande systemet IndTA. Licenshanteringen är släppt och nu är det dags för tävlingsadministrationen.
Det nya systemet är utvecklat för att ge en enklare, snabbare och mer användarvänlig upplevelse för både tävlande, ledare och arrangörer.
Vad innebär det för dig?
Det nuvarande systemet kommer att stängas den 30 juni. Från och med 1 juli ska alla tävlingsanmälningar, resultat och administration ske i det nya systemet SkytteTA. Du som har rollen Föreningsadministratör i SkytteTA är den, i din förening, som kan ansöka om att få arrangera en tävling och administrera tävlingen.
Rollen tilldelas i SkytteTA.
Så här förbereder du dig
Du kan delta i ett webbinar där vi kommer visa hur systemet fungerar och där vi svarar på dina frågor. Om du inte har tid vid annonserat tillfälle kan du titta på det i efterhand. Vi ska även ta fram videoinstruktioner som hjälper dig att komma igång. Inne i systemet finns det informationsprickar som du kan klicka på om du behöver hjälp.
All information finns samlad på vår hemsida.
Läs mer>>
Det här behöver föreningen ha gjort!
För att underlätta administrationen och minska risken för problem för er förening, medlemmarna och kansliet, finns det ett par saker som föreningen är skyldig att utföra i IdrottOnline. Om detta inte görs kan föreningen inte arrangera någon tävling och medlemmarna kan inte lösa tävlingslicens eller anmäla sig till någon tävling.
Läs mer>>
Behöver du hjälp?
Vårt supportteam finns tillgängligt för att hjälpa dig under övergången. Arbetsbelastningen är lite högre just nu varför svarstiden kan vara något längre än normalt, men vi gör vårt bästa:
E-post: skytteta@skyttesport.se
Telefon: 08-699 63 70 (måndag-torsdag kl. 8–15, fredag 8-11.30)
Mer information kommer fortlöpande läggas ut på hemsidan och i sociala medier så håll utkik!