Hoppa till sidans innehåll

Betaltjänsten i Tävlingskalendern


De finns en betaltjänst integrerad i Tävlingskalendern. Denna betaltjänst hanteras av våra samarbetspartners och i den finns det nu möjlighet att:

  1. Skicka fakturor, både e-fakturor via email samt vanliga pappersfakturor i de flesta europeiska länder.
  2. Erbjuda kortbetalningar över hela världen.

Som förening kan man använda tjänsten till anmälninsgavgifter i tävlingar som ni arrangerar.

Aktivering

För att kunna nyttja betaltjänsterna måste föreningen som ni representerar finnas med i tävlingskalendern. Om tjänsten av någon anledning inte skulle vara aktiverat så kan ni kontakta kansliet för hjälp.

För att aktivera fakturamodulen i betaltjänsten måste behörig person för föreningen godkänna de allmänna villkor som gäller för tjänsten. Dessa återfinns i Tävlingskalendern och behöver godkännas endast en gång för att aktivera fakturamodellen i tjänsten.

För att kunna aktivera även kortmodulen i betaltjänsten så måste två avtal skrivas på. Ansvarig person för föreningen (med teckningsrätt) fyller i och signerar följande avtal (klicka på texten för att komma till respektive avtal):

  1. Avtal för att aktivera kortbetalningstjänst via vår samarbetspartner – DIBS (där TF Factory AB står som återförsäljare och ansvarig för systemintegration av tjänsten mot Tävlingskalendern (IndTA)
  2. Avtal med kortinlösare (Elavon) som hanterar betalflödena (från t ex medlemmar) från betalande part till ert bankkonto. Obs endast de gulmarkerade fälten behöver fyllas i formuläret (terminalleverantör i vårt fall är Nets/DIBS).

För att handläggning från kortinlösaren skall gå så smidigt som möjligt så är det bra att ansvarig person förbereder en kopia på id på den som skall vara kontaktperson till kortinlösare samt en bekräftelse från banken att föreningens kontonummer stämmer med det ifyllda i avtalet ovan. Dessa uppgifter kan kortinlösaren komma att kräva innan aktivering av tjänst görs.

De två avtalen skannas för att sedan skicka till This is a mailto link (TF Factory ABs supportsida). Originalet skickas till TF Factory AB, Sköntorpsvägen 27, 120 38 Årsta

Handlingstiden för att aktivera kortmodulen är 5–10 arbetsdagar från kortinlösarens sida och när tjänsten är aktiverad för er förening och era medlemmar så kommer en notifiering skickas till er kontaktperson och kortmodulen dyker automatiskt upp i portalen för er förening. Observera att ytterligare uppgifter kan behövas att kompletteras med och kortinlösaren kontaktar i dessa fall direkt föreningens ekonomiskt ansvariga.

Varje förening kommer vidare ha tillgång till webbsidor för att kunna hantera de fakturor och följa de kortbetalningar som görs i plattformen. För att kunna nå dessa sidor så måste varje förening få unika användaruppgifter. Dessa kommer att automatgenereras av systemet och skickas till er ansvariga kontaktperson (enligt Idrott Online) via email. Tänk på att användaruppgifterna är en värdehandling och måste hanteras med försiktighet, en första åtgärd bör vara att ni ändrar det automatgenerade lösenordet till något ni själva sätter. En lathund kommer att bifogas i samband med att era användaruppgifter skickas till er.   

Priser

Vi på förbunden har gemensamt förhandlat fram priser på betaltjänsterna. Nu gällande priser är enligt följande för betaltjänsten (alla priser exklusive moms):

  • E-faktura (inkl. kundreskontrahantering): 10 SEK / faktura
  • Pappersfaktura (inkl. kundreskontrahantering): 16,50 SEK (1 sida)
  • Kortbetalning: 149 SEK / månaden, 3,90 SEK / transaktion samt ca 0,74% av kapitalbeloppet (t ex licensbeloppet) i avgift

Det är väldigt vanligt att kostnaden för faktura påförs slutanvändaren (medlemmen) och detta är standardinställningen i systemet och benämns som administrationsavgift på fakturan.

För detaljerade uppgifter vad gäller dessa och tjänster som är tillgängliga så kan ni kontakta kansliet alternativt våra samarbetspartners. Nya tjänster och betalsätt kommer att lanseras löpande i vår nya plattform och var vid gällande prislista kommer att meddelas när eventuella förändringar görs.

Förbunden har satt upp en betalflödesmall som varje förening har fått tilldelad i systemet, om mallen inte skulle passa er förening så går det bra att kontakta supporten för justering.

Support

I alla system och lösningar kan det uppstå problem. För att minimera eventuella problem med betaltjänsten så har följande supportprocess tagits fram. Eventuella problem med betaltjänsten skall hanteras i följande ordning:

  1. Medlemmar som får problem med tjänsten skall kontakta föreningens kontaktperson i första hand såsom t ex frågor om faktura, krediteringar osv.
  2. Om förening får problem med betaltjänsten eller behöver assistans med någon faktura så kan problemet beskrivas och skickas till This is a mailto link. Vid eventuella problem med korttransaktioner så kan supporten på http://www.dibs.se/kundsupport nyttjas. Eventuella prisfrågor eller ytterligare uppgifter om övriga tjänster skall tas med respektive förbund.

Supporten för betaltjänsten är öppen alla vardagar 09:00-16:00. Ambitionen är att alla problem som uppstår hanteras under samma dag som det har rapporterats in till supporten.

Övrigt

Betaltjänsten i IndTA levereras av Alektum och dess samarbetspartners.  Kontaktuppgifter till dessa bolag är:

Alektum Group AB
Adress: Nils Ericsonsgatan 17, Box 111 08, 404 23 Göteborg
E-post: This is a mailto link
Växel: 031 730 60 75

DIBS Payment Services AB
Adress: Kungsgatan 32, Box 165, 101 23 Stockholm
E-post: This is a mailto link
Växel: 08-527 525 00

Elavon Financial Services
Adress: Karenslyst allé 11, Postboks 354 Skøyen, 0213 Oslo, Norge
E-post: This is a mailto link
Växel: 08-59 36 64 67

TF Factory AB
Adress: Sköntorpsvägen 27, 120 38 Årsta
E-post: This is a mailto link
Växel: 031 65 85 00

 

Uppdaterad: 2017-02-27 09:21
Skribent: Cecilia Edstam
Epost: Adressen Gömd

Gevärssektionen

Lerduvesektionen

Pistolsektionen

Viltmålssektionen

Webbshop



Samarbetspartners

 Norma Logo www

Gyttorp_logo_hogerspalt


Sponsorer



SvSF i sociala medier

FB Youtube Insta logos


Till SvSF:s Facebooksida. Till SvSF på Youtube Till SvSF:s på Instagram

 Tidningen Svensk Skyttesport

 Svensk Skyttesport banner

Tävlingar



Postadress:
Svenska Skyttesportförbundet
Box 11016
100 61 Stockholm

Besöksadress:
Skansbrogatan 7
118 60 Stockholm

Kontakt:
Tel: 08-699 63 70
E-post: This is a mailto link